Podsumowanie 2013

Dziś ostatni dzień 2013 roku więc to chyba odpowiedni czas na kilka słów podsumowania mijających 12 miesięcy. Czas bardzo szybko płynie, a gdy spisze się na kartce najważniejsze wydarzenia – można zobaczyć jak wiele się wydarzyło, co się zmieniło i w którą stronę zmierzamy prowadząc ZakopanePortal.pl. Zapraszamy więc do wspólnej podróży przez mijający rok!

Podsumowanie roku zacznijmy od tego, że do ekipy prowadzącej nasz portal dołączyły dwie osoby – Paulina Walkosz i Jagoda Gizińska – dwie sympatyczne, młode dziewczyny, które wniosły coś nowego do ZakopanePortal.pl. Paulina – miłośniczka Tatr i Zakopanego, z góralskim serduchem i masą ciekawych pomysłów. Jagoda – zakochana w Tatrach, z graficznymi umiejętnościami i gotowością do działania. Dwie osoby, które zrobiły ogromną różnicę! Jest nas więc czwórka – Paulina, Jagoda, Agnieszka i nasz rodzynek Wojtek, który wspiera technicznie i ratuje, gdy coś się nam tutaj psuje.

W 2013 roku zaprzyjaźniliśmy się z ciekawymi ludźmi. Nawiązaliśmy współpracę z Radio Egida w kwestii akcji promującej piesze wędrówki do Morskiego Oka.  O właśnie! Objęliśmy patronatem fan page Nad Morskie Oko chodzę piechotą!, który miał zwrócić uwagę ludzi na to, że warto zrezygnować z transportu konnego i przejść na własnych nogach te kilka kilometrów.

Poznaliśmy się bliżej ze stronami, które promują górskie wędrówki z dziećmi. W tym miejscu ślemy pozdrowienia dla Góry z dzieckiem i Tatry z dzieckiem w plecaku.  Wspólnie zorganizowaliśmy konkurs fotograficzny, którego tematem przewodnim były dzieci w Tatrach. Spośród wielu przepięknych zdjęć wybraliśmy kilka, choć nie było to łatwe i nagrodziliśmy dzieciaki symbolicznymi upominkami.

Dzieci w górach
Nawiązaliśmy również współpracę z obiektami noclegowymi z Zakopanego i okolic. Wspólnie z: Willą Roztoka z Bukowiny Tatrzańskiej, Hotelem Murowanica, Willą Cztery Pory Roku, Willą Baciarka i Willą u Heliosa 2 zorganizowaliśmy konkursy dla naszych czytelników. Oj działo się! Mamy nadzieję, że i w przyszłym roku wspólnie przygotujemy coś dla Was i zaproponujemy udział w zabawie.

W czerwcu 2013 roku odwiedziliśmy Schronisko w Dolinie Roztoki i objęliśmy to magiczne miejsce patronatem medialnym. W Roztoce było wspaniale! Już teraz możemy powiedzieć, że w 2014 roku również odwiedzimy Roztokę i spędzimy tam jedną albo dwie noce. Już nie możemy się doczekać!

Skoro już o patronacie medialnym mowa to z przyjemnością przyjęliśmy propozycję objęcia patronatem Galerię pod makiem, która zorganizowała wspaniałą wystawę pt. Anioły pod Tatrami. Przypominamy, że do końca stycznia można obejrzeć wspaniałe prace artystów galerii, którzy sprowadzili anioły pod Tatry i sprawili, że każdy z nas może się z nimi spotkać i poznać bliżej.

Jeszcze kilka słów o konkursach. Wspólnie z Przedszkolem nr 50 w Bielsku-Białej zorganizowaliśmy konkurs dla przedszkolaków – Polskie góry w czterech porach roku.  Efektem konkursu była nie tylko świetna zabawa dla dzieciaków, ale również stworzenie pięknego kalendarza. Wszystkie prace przedszkolaków można zobaczyć w albumie – tutaj.

Jakiś czas temu ogłosiliśmy konkurs, który nadal trwa i można w nim zdobyć wyjątkową, niepowtarzalną i naprawdę wartą uwagi nagrodę. Konkurs pt. Gerlach z polskim Himalaistą to okazja by zdobyć zaproszenie na wspaniałą wyprawę w towarzystwie doświadczonego Himalaisty, który zdobył m.in. Czo Oju czy Manaslu. Chyba warto powalczyć o nagrodę, prawda?

Pomogliśmy również organizatorom imprezy pt. „Dzień dziecka z Adasiem”, która odbyła się w Brzeźnie (powiat koniński). Przekazaliśmy kilka drobiazgów na licytacje, z których dochód przeznaczono na pomoc dla Adasia. Takie akcje wspieramy bardzo chętnie!

Wspólnie z Klubem Ratowników i Sympatyków TOPR zorganizowaliśmy konkurs fotograficzny pt. Podhale w czterech porach roku. Dzięki ogromnej liczbie zdjęć zgłoszonych do konkursu udało się stworzyć wyjątkowy i niepowtarzalny kalendarz Klubu TOPR, który przepłynął ocean by dotrzeć do Polski i trafić do rąk osób, które zdobyły nagrody i do tych, którzy zdecydowali się wesprzeć kolejną z ciekawych inicjatyw. O czym mowa? Wspólnie z Klubem TOPR zorganizowaliśmy akcję sprzedaży kalendarzy, z których całkowity dochód został przekazany na konto Grupy Podhalańskiej GOPR. Dzięki ofiarności miłośników Tatr udało się przekazać dla GOPR-u 1110 zł, a po Nowym Roku przekażemy kolejne 400 zł.

Fundacja Bernardyn 1%Kalendarz TOPR

Jak wiecie – wspieramy również działalność prozwierzęcą. Staramy się pomagać Fundacji Bernardyn, dla której realizujemy różne działania. Zorganizowaliśmy „Akcję Buda”, której celem było zebranie środków na zakup jednej dużej budy dla bernardynów. Dzięki Waszej pomocy udało się zebrać środki na trzy duże budy, które już zostały zasiedlone przez bernardyny. Promowaliśmy również składkę na ryż dla bernardynów, wspólnie z Tatromaniakiem przekazaliśmy fotoobrazy na pomocowy bazarek na rzecz podopiecznych fundacji, a także wspieraliśmy bernardyny w walce o dużą ilość karmy od jednego ze sklepów zoologicznych. Przez cały rok promujemy również przekazanie 1% podatku Fundacji Bernardyn, która naprawdę wiele robi dla najbardziej skrzywdzonych zwierząt. Na początku 2014 roku pojawi się kolejny efekt naszej działalności dla bernardynów – nowa szata graficzna strony internetowej Fundacji Bernardyn!

Co jeszcze się działo? Nawiązaliśmy współpracę z firmą shoppu.pl, która zgłosiła się do nas z propozycją wprowadzenia do sprzedaży gadżetów ZakopanePortal.pl. Z radością przyjęliśmy propozycję, a naszą prowizję ze sprzedaży przeznaczamy na dodatkowe wsparcie dla Fundacji Bernardyn. W tym miejscu polecamy wizytę w naszym sklepiku (koszulki ZakopanePortal.pl), gdzie można znaleźć nasze gadżety.

Założyliśmy również nasz kanał na YouTube, gdzie pojawiły się dwie prezentacje związane z Tatrami, Zakopanem i naszym portalem. Odwiedzając nasz kanał możecie zobaczyć film pt. Zakopane i Tatry w obiektywie Przyjaciół ZakopanePortal.pl czyli kilkadziesiąt przepięknych zdjęć i aż 20 minut w górach. To dzięki Wam udało się stworzyć ten niezwykły film, z którego jesteśmy naprawdę bardzo dumni!

Niestety były też smutne wydarzenia, których byliśmy świadkami. W tym roku pożegnaliśmy trzech polskich Himalaistów. Na początku roku pod Broad Peak zginęli Maciej Berbeka i Tomasz Kowalski, a kilka tygodni później pod Gaszerbrumem I zginął Artur Hajzer. Wspólnie z czytelnikami przeżywaliśmy te godziny i dni oczekiwania na wieści o naszych wspinaczach, wspólnie wierzyliśmy że wrócą oni do Polski, ale niestety….

Rok 2013 odchodzi już do historii. Za kilkanaście godzin rozpocznie się Nowy Rok 2014, który przyniesie nowe możliwości i kolejne plany. W kończącym się roku na naszym fan page na facebooku zyskaliśmy ponad 5 000 fanów! Czy uda się przebić ten wynik w kolejnych miesiącach? Tak naprawdę nie chodzi o ilość, a o jakość i aktywność ludzi, którzy w jakiś sposób nas doceniają i chcą wiedzieć co się dzieje na naszej stronie. Choć miło jest widzieć, że liczba na liczniku rośnie 😉

Dziękujemy Wam za ten rok i za to, że jesteście z nami i czytacie, oglądacie, komentujecie….

Życzymy Wam wszystkiego najlepszego w Nowym Roku 2014. Niech spełnią się wszystkie Wasze marzenia i pragnienia. Życzymy Wam wielu dni w Tatrach, wypoczynku i samych sukcesów. Szczęśliwego Nowego Roku Kochani!